Thursday 16 January 2014

Testimoni Nutriferon. Panas dari Ladang..Hehe..

Ok untuk entri kali ini saya akan berkongsi sedikit pengalaman @ testimoni menggunakan produk Shaklee – Nutriferon. Testimoni itu adalah datangnya dari saya dan keluarga saya sendiri..

Nutriferon Shaklee


Sebelum kita pukul canang kat semua orang mesti la kita sendiri kena menggunakan produk tu dulu kan..Baru lah rasa berkeyakinan untuk kongsi dengan orang lain sebab kita sudah rasa sendiri kebaikkan yang kita dapat.

Perkongsian ini ada benar apa yang saya dan keluarga alami.Tiada rekaan dan tambahan. Kita kena la jujur kan, kalau tak mana nak berkat usaha kita.. iyo ke idak..hehe..

Sejujurnya sejak mengambil Nutriferon saya dan keluarga jarang atau boleh katakan tidak lagi mengambil panadol bila demam.. yelah klau ambil panadol banyak2 takut pulak bagi kesan untuk jangka masa pajang kat badan kita..Panadol kan ubatan jenis sintetik, lama-lama boleh effect buah pinggang kita..

So bila rasa nak demam je, saya akan cepat-cepat makan Nutriferon. Sama macam suami saya, bila tengok dia nak demam, mula dengan selsema terus saya bagi dia makan Nutriferon dan Vit C. Alhamdulilah bila bangun keesokkan pagi badan segar je tak rasa nak demam..Semua ini dengan izin Allah ya..Bukan semata-mata makan Nutriferon dan Vit C kita terus sihat.

Sebab apa, di entri yang lepas saya ada bagi tahu badan kita dilindungi oleh sistem imun, tapi kalau sistem imun kita diserang oleh virus mula la badan rasa nak demam dan sebagainya.


Nutriferon Shaklee


Apabila imun kita sudah lemah, dengan pengambilan Nutriferon dan kalau nak lagi power ambil sekali SR Vita C akan mengukuhkan balik sistem pertahanan/imun kita terhadap virus-virus jahat tu. Sebab itu la bila rasa nak demam cepat-cepat telan Nutriferon untuk memastikan sistem pertahanan badan kita kembali kuat untuk berjuang melawan virus-virus itu..

Suami saya selalu juga ditugaskan untuk kerja luar negeri. Sebagai isteri mesti kita risau suami kita kat negara orang kan. Kita tak tahu cuaca macam mana, persekitaran macam mana, makanan bersih ke tak. Untuk persediaan saya akan bekalkan suami saya dengan supplement Shaklee. Yang wajib mestilah Nutriferon and Vitamin C.

Baru-baru ni suami saya ditugaskan ke New Delhi, India. Seperti yang kita tahu, disana cara hidup dorang sedikit kotor dan berhabuk. Untuk pengetahuan suami saya adalah sorang yang senang kena selsema, batuk dan demam. Antibodi dia kurang sikit. Sejak mengambil supplement Shaklee, alhamdulilah syukur kesihatan dia bertambah ok.

Bila dapat tahu dia nak ke india mula resah gelisah la kan hati ni. Seminggu sebelum dia nak pergi saya suruh dia makan Nutriferon selang 2 hari. Smpai je kat India saya suruh dia makan setiap hari..Tapi almaklum la, lelaki ni kalau tak suruh memang tak makan..Mahal katanya, nak demam nanti baru makan..Adeh sakit je telinga dengar kan..Apa lagi sesi membebel bermula la.Baru la nak makan..hehe..


Nutriferon Shaklee


Kawan-kawan yang pergi sana balik mesti demam sebab tak biasa dengan keadaan disana yang berdebu, habuk dan air kurang bersih. Mungkin sudah biasa dengan keadaan di Malaysia, so pergi tempat macam tu mungkin badan terkejut. Sistem imun pun tak cukup kuat nak melawan virus-virus kat sana kot.

Alhamdulilah selama 2minggu suami saya berada di New Delhi, kesihatan dia ok. Tak kena selsema, demam mahupun batuk walaupun cuaca disana ketika itu sejuk. Suami saya kalah dengan sejuk2 ni.. Almaklum la badan kecik..

Majoriti kawan and team yang pergi dengan dia mengalami batuk dan demam bila balik ke Malaysia. Syukur Alhamdulilah suami saya sihat sepanjang di India dan kembali ke Malaysia.

So lepas dari tu Nutriferon and Vit C memang wajib ada kat rumah and bawak kemana-mana especially pergi holiday. Kalau holiday demam kan dah spoil mood kita.

Sebenarnya banyak lagi yang saya nak kongsi kan tentang kelebihan Nutriferon ni, tapi di lain entri saya akan sambung ya.

Berminat untuk mendapatkan Nutriferon Shaklee atau produk-produk Shaklee yang lain, sila hubungi saya seperti cara dibawah :-



Pengedar Shaklee


No comments:

Post a Comment