Thursday 16 January 2014

Nutriferon Shaklee



Nutriferon Shaklee


Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo adalah individu pertama yang menjumpai interferon pada tahun 1954.


Didalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hydrophobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dan lain-lain. Selain itu, interferon juga terbukti berkesan melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.

Nutrifeon Shaklee


Dr. Yasuhiko Kojima telah membuat kajian selama hampir 40 tahun dan semakan semula keatas beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia (Nutriferon). 4 bahan penting & utama yang telah dikenal pasti oleh Dr. Kojima yang terdapat didalam Nutriferon Shaklee adalah ekstrak dari 4 tumbuhan :-

-          Merangsang pengeluaran interferon semulajadi didalam tubuh
-          Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

-          Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

-          Menentang pencerobohan virus dan kuman

-          Menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj
-          Memusnahkan virus dan kuman


Nutriferon Shaklee


Formula yang Dr. Kojima gunakan adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan. Penemuan dan rekaanya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan telah di Paten oleh Shaklee dimana ia tidak dijual dikedai-kedai biasa. Nutriferon ini hanya boleh didapati melalui Shaklee sahaja..

Hah hebat tak hebat produk-produk Shaklee ni. Bukan calang-calang produk tau Shaklee ni. Orang kat luar sana yang belum merasai keberkesanan produk Shaklee boleh dapatkan dan cuba sendiri baru tau keberkesanan produk Shaklee.  In sya Allah.

Sebelum ni saya ada berkongsi tentang set immune booster / pertahanan badan ( Nutriferon, Vita C, Garlic & Zinc). Anda boleh membaca di SINI. Badan kita ada satu sistem pertahanan yang dipanggil sistem imun. Sistem imun ini kadang kala mengalami masalah/ sakit apabila diserang virus, kuman dan mikrob.



Nutriferon Shaklee


Seperti yang kita tahu, tubuh badan kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (penghawa dngin, gas buangan, asap, virus diudara dan habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh dan air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja kita dan lain-lain.

Apabila badan kita terlalu banyak diserang oleh kuman dan mikrob pada satu-satu masa, terutama sekali apabila tubuh badan kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, atau jangkitan selsema, batuk, alergi, asma, eczema, jerawat dan banyak lagi.

Sehubungan dengan itu, apa yang perlu kita lakukan untuk memastikan tubuh badan kita dapat bertahan dan cukup kuat untuk melawan kuman dan mikrob. Sudah pasti dengan pengambilan supplement dan didalam kes ni pengambilan interferon untuk memastikan tubuh badan kita dapat menentang segala kuman dan mikrob.

Nutriferon Shaklee banyak kebaikkan dan manfaat terutama sekali dalam menguatkan sistem imun badan kita terhadap serangan kuman, virus dan mikrob. Diantara kebaikkan dan manfaat Nutriferon adalah :-

- Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari.

- Melawan Kanser & Tumor.

- Melindungi tubuh badan dari influenza.

- Meredakan stress dan kelesuan.

- Melambatkan penuaan.

- Melegakan kesakitan PMS.

Jadi apa tunggu lagi, banyak kelebihan dan manfaat Nutriferon Shaklee untuk kesihatan kita. Dengan pengambilan yang konsisten in sya Allah dapat mempertingkatkan sistem imun kita terhadap serangan-serangan kuman, virus dan mikrob. Badan akan lebih sihat dan susah untuk demam dan selsema (pengalaman sendiri).

Berminat untuk mendapatkan Nutriferon Shaklee atau produk-produk Shaklee yang lain, sila hubungi saya seperti cara dibawah :-




Pengedar Shaklee

No comments:

Post a Comment